MYSTEERIALENNUS
Alennus selviää kassalla | Koodi: SALAISUUS

Tervetuloa pukuhuoneeseen.
Harjoitusten jälkeisten kuulumisten vaihtamisen kotiin.

Meidän henkinen hyvinvointimme on aivan yhtä tärkeää kuin fyysinen terveytemme. Tiedämme kuitenkin, että joitain kamppailuita on vaikea nähdä. Pukuhuone on ennen kaikkea paikka, jossa yhteisö tulee yhteen, kerromme tarinoita, nauramme ja jaamme asioita, jotka saattavat painaa. Me olemme täällä tukeaksemme hyvinvointiasi ja kunto-ohjelmaasi matkan jokaisessa vaiheessa, koska yhdessä olemme vahvempia.

2.50€ LAHJOITUS JOKAISESTA SHAKERISTÄ EUFAMILLE

Jokainen kerta kun tankkaat kehosi, muista myös tankata mielesi.

Olemme työstäneet valikoiman shakereita Maailman mielenterveyspäivää varten (10. lokakuuta), jotka on suunniteltu tämä mielessä — jokainen shakeri kuvainnollistaa positiivisuutta, rauhallisuutta, voimaa tai elvyttämistä. Jaettu ongelma on ongelma puolitettu. Niinpä lahjoitamme 2.50€ jokaisesta myydystä shakeristä EUfamin kautta suomalaiselle Finfamille tukeaksemme heitä auttamassa ihmisiä, jotka kokevat mielenterveysongelmia.

Olemme yhdessä vahvempia
OSTA & LAHJOITA NYT

Stronger Together Shakerit

EUFAMI - Työskentelee mielenterveydestä kärsivien perheiden puolesta kaikkialla Euroopassa

EUFAMI (hyväntekeväisyysjärjestön rekisteröintinumero 451.967.342) tekee yhteistyötä suurten eurooppalaisten järjestöjen, kuten EU:n ja Maailman terveysjärjestön (WHO) kanssa auttaakseen parantamaan mielenterveysongelmista kärsivien perheiden ja ihmisten elämänlaatua. Suomessa EUFAMIn kumppani on FinFami (Omaiset Mielenterveystyön Tukena Keskusliitto Ry)
UKK
On tärkeää pitää huolta itsestäsi, mutta joskus vastauksia on vaikea löytää.
Niinpä olemme vastanneet muutamiin kysymyksiin, joita sinulla saattaa olla mielenterveyttä koskien.

Yksi meistä neljästä on kokenut mielenterveysongelmia elämänsä aikana (Lähde: World Health Report, WHO, Geneva, 2001).


Tämän takia on on entistä tärkeämpää varmistaa, että avaudut muille, jos sinulla on huolia mielenterveyttäsi koskien. On mahdollista, että joku tuntemasi saattaa kokea samanlaisia huolia ja ongelmia.



Tärkein asia on puhua ihmiselle, keneen voit luottaa. Oli se sitten ystävä, perheenjäsen, kolleega, lääkärisi tai avunantolinja.


Voi olla hyödyllistä etsiä vähän lisätietoa asiasta, jota koet. Tämä saattaa auttaa sinua löytämään perspektiivin kokemuksiisi, ja olla alkua avunsaamiselle. 

Kaikki riippuu suhteestasi tähän henkilöön. Hyvä paikka aloittaa on osoittaa tukesi ja kertoa hänelle, että hän voi puhua kanssasi tarvittaessa. Tai rohkaise häntä varovasti etsimään asianmukaista tukea.

  • Ole yhteydessä, keskustele tunteistasi ja kysy apua -Ei ole mitään parempaa kuin tavata joku kasvotusten ja kysellä kuinka sujuu. Se ei kuitenkaan ole aina mahdollista.

Joten muista pitää yhteyttä ystäviisi, perheeseesi tai työkavereihesi. Yritä soittaa heille, lähettää sähköpostia tai keskustelle heidän kanssaan verkossa.Yritä pitää viestintäkanavat avoimina, varsinkin jos kamppailet painetta vastaan - Tunteistasi puhuminen voi auttaa sinua pysymään hyvässä mielenterveydessä ja helpottamaan avun pyytämistä tarvittaessa. On olemassa myös paikallisia palveluita, jotka auttavat sinua, jos tuntuu, että et voi tavata ystäviäsi tai perhettä.


  • Pysy aktiivisena -Säännöllinen liikunta voi olla merkittävä etu mielenterveydellesi, koska se pitää kaikki elintärkeät elimesi, myös aivosi terveinä. Liikunta voi myös auttaa, koska se auttaa sinua nukkumaan, keskittymään päivän aikana ja parantamaan itsetuntoasi - kohentaaksesi olosi paremmaksi.


  • Syö hyvin -Aivan kuten kaikki muut kehosi elimet, aivosi tarvitsevat terveellisen ja tasapainoisen ruokavalion saadakseen ravinteiden sekoituksen, jota se tarvitsee toimiakseen ja pysyäkseen terveinä. Yritä aina muistaa, että fyysiselle terveydellesi hyvä ruokavalio on hyvä myös mielenterveydellesi.


  • Juo alkoholia vastuullisesti -Voimme juoda alkoholia eri syistä: juhlimiseen, tai kun tapaamme ystäviä. Jotkut meistä juovat mielialan muuttamiseksi, pelossa tai yksinäisyydessä, mutta vaikutus on vain väliaikainen eikä hyvä tapa hallita tunteitasi.
Kun alkoholi poistuu kehostasi, tunnet olosi huonoksi alkoholin vaikutuksesta aivoihisi ja kroppaasi.


  • Pidä tauko- Olipa kyseessä viiden minuutin tauko keittiötä siivoten, kävelylenkki tai viikonloppu uuteen tutustumiseen, me kaikki tarvitsemme jonkin aikaa stressin poistamiseen. Samme minä-aikaa.

  • Tee jotain mistä nautit -Meillä kaikilla on jotain, jota rakastamme tehdä. Tai aktiviteetteja, jossa hukkaamme ajantajun. Tai ehkä jotain, jota rakastit tehdä aiemmin?

Mikä tahansa se onkaan, nauttiminen voi auttaa voittamaan stressin. Lisäksi, jos nautit siitä, on suuri mahdollisuus, että olet hyvä siinä, ja saavutuksiin pääseminen parantaa itsetuntoasi.


  • Hyväksy kuka olet - Tiedämme, että on helpommin sanottu kuin tehdä. Joten haluamme muistuttaa teitä siitä, että olemme kaikki erilaisia. Kukaan ei ole samanlainen kuin sinä. Olet ainutlaatuinen. Ja on paljon terveempää hyväksyä kuka olet kuin toivoa sinun olevan enemmän kuin joku toinen.

Kun tunnet hyvältä, lisää se itseluottamusta oppia uusia taitoja, käydä uusissa paikoissa ja saada uusia ystäviä. Hyvä itsetunto auttaa selviytymään, kun elämä muuttuu vaikeaksi.

· Pidä yhteyttä perheeseesi ja ystäviisi.


· Pysy niin aktiivisena kuin mahdollista, syö terveellisiä balanssissa olevia aterioita.


· Tunnista, että aika saattaa olla vaativa ja harjoittele stressinhallintatekniikoita.


· Yritä olla murehtimasta liikaa tai hypätä lopputulemiin pandemiasta. Varmista, että tieto johon tutustut, tulee luotettavista lähteistä.