Ruokaohjeet

Proteiinipitoinen kanelikierre

Varoitus: uusi proteiinipitoinen välipala, joka vie kielen mennessään…


Zac Kerr  (@counting_zacros) on tehnyt jälleen proteiinivälipalan, joka saa veden kielelle. Tällä kertaa se tulee rapean kanelikierteen muodossa ja suklaakuorrutuksella.

Yksi kierre sisältää 13g proteiinia, joten tämä on täydellinen välipalan iltapäivän nälkään ennen kunnon ateriaa. Näin valmistat kanelikierteet:

Ainekset

 

Valmistus

  1. Esilämmitä uuni 180C ja laita leivinpaperi työtasollesi.
  2. Lisää kreikkalainen jogurtti, jauhot ja leivinjauhe kulhoon ja sekoita tasaiseksi taikinaksi.
  3. Rullaa taikina isoksi levyksi kahden leivinpaperin välissä.
  4. Poista päällimmäinen leivinpaperi ja levitä sitten kerros vaahterasiirappia rullatun taikinan päälle ja ripottele sen pinnalle kaneli ja stevia.
  5. Leikkaa taikina neljään yhtä suureen osaan ja laita kaksi osiota päällekäin, vaahterasiirappipuolet vastakkain.
  6. Tartu grillitikkuun ja vie se läpi taikanasta niin, että saat sen ‘kierteelle’.
  7. Paista 180C noin 10 minuuttia.

Nutritional Facts

Amount per serving

Calories 175
Total Fat 1.5g
Total Carbohydrates 26.5g
Protein 13g


Laura Myllykoski

Laura Myllykoski

Writer and expert


Tilaa uutiskirje! Rajoitetun ajan ekslusiivisia extra-tarjouksia. Aina reseptejä ja uutuustuotteita! Klikkaa tästä