Ruokaohjeet

Terveellinen chia-vanukas lisäomegalla | Lisäravinteet

Persikka-mango chia-vanukas lisätyllä omegalla

Oletko perso makealle, mutta koet, että jälkiruoilla ei tällä hetkellä ole tarpeeksi tilaa ruokavaliossasi nautittavaksi päivittäin? Monen laihdutusyritys tai painon ylläpito saattaa vaikeutua kun eteen tuodaan herkkuja, jotka usein sisältävät runsaasti sokeria ja rasvaa – eli kaloreita. Tai oletko kenties kyllästynyt nauttimaan yhtä ja samaa aamiaista tai välipalaa? Jatka lukemista niin tiedät miten tehdä helposti ja nopeasti terveellinen, ravintorikas että herkullinen chia-vanukas!

Tämä välipala, jälkiruoka tai aamiainen ei vain näytä kauniilta vaan sisältää myös paljon terveellisiä rasvoja, jotka pitävät sinut pitkään kylläisenä ja ravitsevat kehoasi sisältäpäin saaden myös ulkoisen olomuotosi hehkumaan. Resepti valmistuu yhdistämällä kaksi uutuustuotettamme: Chia-siemenet sekä nestemäinen omega!

Uusi nestemäinen omegamme on helppo tapa varmistaa, että saat riittävästi tarpeellisia omega-3 rasvoja, jotka tukevat aivojesi seki verenkiertoelimistösi toimintaa. Omega-3 tukevat tämän lisäksi myös tervettä näköä. Nestemäinen omega-3 löytyy kahdessa eri herkullisessa maussa, lime sekä persikka-mango ja sinun ei tarvitse huolehtia, että ne maistuisivat yhtään niin pahalta kuin kalanmaksaöljyt pienenä maistuivat!

Moni myös välttelee omegapillereiden syömistä, koska ei nauti tai kykene syömään isoja pillereitä. Moni myös vain yksinkertaisesti unohtaa. Yhdistämällä lisäravinteesi herkullisiin sekä ravitseviin resepteihin huolehdit myös kehostasi ja tarjoat sille kaiken sen tarvitseman.

chia-vanukas

Resepti – terveellinen chia-vanukas

Annoksia: 1

Ainekset:

Päälliset ja koristelu

  • Kourallinen saksanpähkinöitä
  • Kourallinen granolaa
  • Mansikoita tai muita hedelmiä

Valmistus

  1. Valmista chia-vanukas sekoittamalla valitsemasi maito ja chiasiemenet yhteen kulhossa. Laita chia-vanukas tekeytymään jääkaappiin 10-15 minuutiksi
  2. Ota chia-vanukas jääkaapista ja jaa siitä puolet uuteen lasiin
  3. Viipaloi mansikat ohuiksi siivuiksi pitkittäin, jotta mansikan koko muoto säilyy ehjänä ja chia-vanukas on myös kauniin näköinen
  4. Laita mansikkaviipaleet lasin reunoille
  5. Lisää lasiin sitten loppu chia-vanukas
  6. Lisää seuraavaksi kreikkalainen jogurtti ja valele päälle nestemäistä omegaa persikka-mango maussa
  7. Koristele granolalla, pähkinöillä sekä mansikoilla – tai muulla haluamallasi hedelmällä

Ravintosisältö per annos

Kalorit: 393kcal 

Rasvaa: 26g

Hiilihydraattia: 24g

Proteiinia: 17g

 



Daniela Flaszka

Daniela Flaszka

Writer and expert

Daniela on auktorisoitu 4. tason EHFA Personal Trainer ja kuuluu täten EREPS:in (The European Register of exercise Professionals) auktorisoituihin personal trainereihin. Hän on aikaisemmin saanut Itä-Suomen Yliopistolta todistuksen liikuntalääketieteiden ja terveystieteiden perusteista vuonna 2016. Tällä hetkellä Daniela opiskelee Amsterdamissa urheiluliiketoimintaa ja saa liikuntatieteiden kandidaattinsa vuonna 2020. Tämä koulutus tarjoaa hänelle mahdollisuuden työskennellä johtamisen ja liiketalouden puolella urheilumaailmassa. Daniela nauttii terveellisestä sekä tasapainoisesti elämäntavasta. Urheilu, erityisesti salitreenaaminen, sekä ravitseva ruoka ovat isossa osassa hänen arkipäiväänsä ja hän on myös todella kiinnostunut työskentelystä urheilusektorilla valmistauduttuaan. Daniela uskoo, että tasapaino on avainasemassa terveellisen elämän saavuttamisessa tai ylläpidossa ja siksi on tärkeää kuunnella sekä kehoa kuin mieltä. Lue lisää Danielasta täältä: https://www.linkedin.com/in/danielaflaszka/.


Lukijoille 30% extra-alennus koodilla: BLOGI OSTA NYT