Lisäravinteet

Ravitsemusterapeutti vastaa kysymyksiin kreatiinista

Kreatiini. Mahdollisesti markkinoiden puhutuin lisäravinne. Siitä puhutaan saleilla ympäri maata ja villit huhut ovat levinneet laajalle. Mutta meillä on hyviä uutisia, huhut eivät pidä paikkaansa.

Aikaisemmat videomme kreatiinista eivät selkeästikään ole vielä täysin sammuttaneet tiedonjanoa tästä lisäravinteesta, joten onneksi ravitsemusterapeuttimme Richie Kirwan on täällä tekemässä juoruista lopun ja vastaa kaikkiin polttaviin kreatiini-kysymyksiin.

Voiko jokin aine vaikuttaa kreatiinin käyttöön?

Kaksi lempiaasiaamme, kofeiini ja kreatiini. Valitettavasti joidenkin tutkimusten mukaan kofeiini voi heikentää kreatiinin vaikutusta. Tämä ei varsinaisesti ole erityisen ongelmallista, mutta tarkoittaa sitä, että kofeiinin käytön kanssa saa olla hieman tarkempi, jotta saa kreatiinista kaiken hyödyn irti.

Kuinka kauan menee, että kreatiinitasot lihaksissa laskevat?

Jos lihaksesi ovat täysin kylläisiä, voi mennä 4-6 viikkoa kunnes kreatiinitasot putoavat normaalille tasolle. Mitä sitten tapahtuu? Ei paljon. Paino voi hieman pudota – tämä johtuu nesteistä. Et ehkä myöskään suoriudu salilla yhtä hyvin. Mutta et tule yhtäkkiä menettämään kaikkea kehitystäsi.

Mitä on Creapure? 

Creapure kreatiinimonohydraatin tietty muoto. Yksi kreatiinin puhtaimpia muotoja markkinoilla. Puhtaus on 99.9% luokkaa verrattuna 98-99%.

Mitä on mikronisoitu kreatiini? 

Kuten jo saatoitkin arvata, mikronisoitu kreatiini on kreatiinia, joka on mikronisoitu. Mitä se oikeasti tarkoittaa on se, että jauhe on pienempää ja hienompaa, jolloin sillä on isompi pinta-alue kuin normaalilla kreatiinilla. Tämä lisää imeytymiskykyä ja vähentää riskiä vatsan oireiluun.

Tosin Richie ei usko kreatiinimonohydraatin aiheuttavan vatsaoireita, joten mikronisoidulle kreatiinille ei ole siinä mielessä tarvetta.

Kreatiini | Hyödyt, annostus ja sivuvaikutukset

Lisäravinteet

Kreatiini | Hyödyt, annostus ja sivuvaikutukset

2018-02-14 07:00:08By Daniela Flaszka

Milloin kreatiinia tulisi käyttää?

Lisäravinteet

Milloin kreatiinia tulisi käyttää?

Kreatiini on huippusuosittu lisäravinne, mutta sen ympärillä liikkuu liikaa huhupuheita. Lue tästä artikkelista kaikki, mitä sinun tulee tietää kreatiinin käytöstä.

2021-03-01 05:00:41By Myprotein

Kreatiini naisille | Hyödyt ja haitat

Lisäravinteet

Kreatiini naisille | Hyödyt ja haitat

Kreatiini ei ole vain miehille. Lukuisia terveyshyötyjä tarjoava kreatiini tehostaa treeniä ja auttaa muuttamaan kehonkoostumusta.

2021-10-18 05:00:02By Laura Myllykoski

 

Pähkinänkuoressa


Kreatiini on puhuttu aihe ja meillä riittää siitä lisää faktoja, katso esimerkiksi tämä video. On todella vaikuttavaa, jos keksit sen jälkeen vielä jotain kysyttävää. Mutta jos kuitenkin mieleesi juolahtaa vielä jotain kysyttävää, jätä se kommenttina videoon.

Myprotein Youtube -kanavalta löydät lisää vastauksia ravintoterapeuteilta moniin polttaviin kysymyksiin.

Blogin artikkelien tarkoituksena on antaa vinkkejä ja jakaa tietoja ravitsemukseen ja treeniin liittyen eikä niitä tule sekoittaa lääkärin antamiin ohjeistuksiin. suosittelemme aina kääntymään alan ammattilaisen kuten lääkärin puoleen mikäli olet tekemässä suuria muutoksia ruokavalioosi



Laura Myllykoski

Laura Myllykoski

Writer and expert


Tilaa uutiskirje! Rajoitetun ajan ekslusiivisia extra-tarjouksia. Aina reseptejä ja uutuustuotteita! Klikkaa tästä